How can you take innovative (but complex) services and turn them into attractive leverage to win over a demanding and cost-obsessed B2B target?

Forget about the brochure nobody will ever read! We make these services into something tangible by creating Packs customers can touch and handle, to give real weight to TOTAL Sérénis solutions for managing fuel installations. We present something concrete to clients: a set that contains overviews and practical tools. It’s
clear, simple, and lets customers drive BtoB communication plan in a way that is 100% grounded and very effective.

UNE REFONTE DES OFFRES

Trois offres revisitées pour valoriser l’ensemble des savoir-faire TOTAL Sérénis et adopter une stratégie commerciale plus offensive. En ligne de mire, une meilleure compréhension, un accès simplifié à la galaxie de services TOTAL Sérénis et un taux de fidélisation accru.

A TRADE MARKETING APPROACH TO CREATE ATTACHMENT

A clear objective: get affiliates involved in the pack distribution. To make this happen, we’re not content to just put another logo on the cover. We devise and run workshops for business stakeholders and decision makers. The pitch is adapted according to the specific traits of the field and the branch for improved effectiveness.

UNE PRESENCE DIGITALE INDISPENSABLE

Avec des services aussi innovants que l’E-coffre, Sérénis devait marquer sa volonté de rupture en investissant le media digital avec de nouveaux contenus, de nouvelles fonctionnalités et surtout des codes graphiques résolument modernisés. Et pour communiquer au plus grand nombre, une vidéo de lancement a été développée et relayée sur l’ensemble des canaux digitaux disponibles.

NOT TO MENTION THOSE INDISPENSABLE B2B TOOLS

Sales pitch, client presentations, product information sheets, internal mobilization campaigns, goodies (etc.). To spread the word about all Sérénis product offers to each and every key point of contact, we have created specific content and delivery methods to motivate across the network.

MOTION DESIGN // INTERNAL LAUNCH

35
Supports frabriqués
4
Workshops organisés
3
Entités TOTAL mobilisées