How do you get an Apple maniac to take a look at the Galaxy Gear launched by arch-enemy Samsung?

A massive campaign, targeting everyone: 1 million press inserts on affinity platforms + 200000 mailings addressed to technophiles who are in possession of an iPhone. We’re motivating these dyed-in-the-wool users Apple users to try out the Galaxy Gear.

Either for real with a 2 month free trial or virtually using a heightened reality experiment. Then prompt them to talk about this unique techno trial on the networks. Then you say “bye-bye” to Apple.

TOP QUALITY DIRECT Marketing

Very fine quality paper, leather-effect printing like the back of the Galaxy Note 3, an exclusive finish to brighten each touch of innovation and sweet hooks with just the right degree of dazzle. It’s all sent out with some great BDDs we activate with some great partners.

A TECHNOLOgical approach SO YOU CAN go all-in wiTH the innovation card

A heightened reality experience developed both for the mobile app and for Facebook. You wouldn’t know it, but it features some real technical prowess!

Une stratégie Try & Buy

On fait essayer le produit dans la vraie vie à 3000 personnes, gracieusement, et pendant 2 mois. Parce que ça nous paraît plus productif que de voir Messi avec une Galaxy Gear à la TV.

Du coaching pour les testeurs

Pour que l’expérience produit soit la plus complète, on accompagne les essais avec du chat, du chat vidéo, des mails et du téléphone. Pour cela, on recrute et on forme nous-mêmes des coachs. Une autre approche du community management.

Primé au Cristal Festival

L’opération s’est faite remarquer au Cristal Festival 2013 où elle s’est offert un Sapphire dans la catégorie « media / best use of adressed mailing ».

#MyGalaxyGear

A first try using heightened reality

Galaxy Gear Experience

A second try, and this time for real!

9
TT sur le MD
15
applications téléchargées
85
testeurs convaincus
27
personnes atteintes